facebook_3d twitter_3d g_3d youtube_3dMy status
Български (България)Македонски (Macedonian)SerbianTurkish (Turkiye)English (United Kingdom)

FAQ

There are no translations available.

ЧЕСТО ЗАДАВАНИ ВЪПРОСИ

1. Имам различни видове превозни средства: товарни автомобили, трактори, комбайни, зареждане с гориво цистерни. Мога ли да контролирам всички тях?

2. На всички движещи се обекти ли могат да бъдат контролирани нивото на горивото?

3. Какво оборудване е необходимо за центъра за контрол на трафика?

4. Как се показва информацията за местоположението на колата ми на компютъра?

5. Колко време отнема инсталирането и оборудването на автомобил?

6. Навсякъде ли работи системата?

7. Възможно ли е да се саботират данните или системата за наблюдение СЛЕДА?

8. Имам лиценз за превоз на пътници. Маршутките са няколко и засега водачите си изпълняват плана, но аз искам да знам колко пътници превозват наистина? Опитах се да узная това със свой контрольор, но шофьорите бързо го усещат! Дали системата може да помогне в този проблем?

9. Нашата техника работи в кариера за инертни материали. Готовата продукция се извозва с камиони до съседни обекти и до жп гарата. Въпреки това, има злоупотребата с горивото! Какво да правя?

10. Трябва да се изготвя отчет за движение за дълъг период от време. Колко време ще трябва на софтуерната система за източване на данните за доклада от Вашия сървър?

11. Ако по някаква причина данните на компютъра при нашия диспечер не са оцелели - има ли някаква възможност да ги възстановим?

12. Може ли софтуерът Ви да изчислява площта на стопанисваните полета, ако на комбайната или трактора е инсталиран GPS уред?

13. Ние имаме такси компания и всички машини са снабдени с таксиметрови апарати. Ако инсталирате GPS система СЛЕДА при нас, може ли да се види дали таксито е свободно или заето?

14. В нашата компания един от проблемите е превъртване на километража, или с други думи регистрацията на изминатия път. С какво може да помогне Вашата система?

15. Мога ли да тествам GPS системата СЛЕДА, преди да реша дали да я закупя?

16. Трябва ли да се купуват SIM-карти?

17. Кое е по-добре: уеб-интерфейс или софтуер за контрол на компютъра ми?

18. Колко струва системата СЛЕДА GPS и какъв икономически ефект може да се очаква след въвеждането на GPS-контрол на автопарка?

19. Мога ли да използвам вашата GPS система за контрол като охранителна?

20. Четох много за системата GPS. Но никой не казва точно какви са спътниците, на каква надморска височина летят и т.н.?

21. Мога ли да се контролира движението на контейнерите по море, а след това с влак или кола?

22. В нашата компания всички автомобили са с CAN-шина. Може ли да използвате този интерфейс за контрол на горивото, като избегнете пробиването на резервоара?

23. Чувал съм, че е много трудно да се контролира нивото на гориво в малки резервоари. Вярно ли е?

1. Имам различни видове превозни средства: товарни автомобили, трактори, комбайни, зареждане с гориво цистерни. Мога ли да контролирам всички тях?

Да. Оборудването предлагано от ЕЛЕКТРОНИНВЕСТ за GPS-контрол може да работи с всяко движещо се тяло, било то автомобил, трактор, комбайн, лодка или яхта. Просто трябва да се свърже устройството с бордовото захранване. Разбира се, при различните превозни средства - леки коли, камиони или локомотиви, напрежението на борда е различно, но това не е проблем за нас.

2. На всички движещи се обекти ли могат да бъдат контролирани нивото на горивото?

Можете да наблюдавате на всички, но това не винаги е оправдано. Има различни методи на контрол и е важно да изберете метод, който решава проблема Ви по най- добрия начин от гледна точка на цена и резултат. Например, ние не Ви препоръчваме, ако искате да инсталирате на капацитивен датчик за нивото на горивото в резервоара на лека кола. Има няколко причини:

- Датчиците за ниво на гориво могат да работят в нафта и бензин, но обстановката в при резервоари с бензин и бензинови пари е доста сложна, тъй като има необходимост от демонтаж на резервоара и последващото го пълнене с вода по време на разпробиването му за сензора.

- Резервоарите за гориво на автомобили, който имат по-малък обем и най-важното са плитки, са причина за нарастване на грешката при измерване. Прецизно измерване с електронни сензори за нивото на горивото (капацитивен или ултразвук) е желателно да се инсталират на резервоари с дълбочина не по-малко от 25 см. Разбира се, те ще работят и с по-плитки резервоари , но грешката ще се увеличи рязко.

- Злоупотребата с гориво в леките автомобили е относително малка и при резервоар от порядък на 50-60литра, всяка кражба в размер на 10-20 литра ще се засече лесно. Това са причините, поради който смятаме, че не е оправдано да се монтират допълнителни сензори за ниво на горивото при леки автомобили. Това значително намалява разходите за оборудване на превозно средство със системата за мониторинг. Това е точно случаят, когато увеличението на точността на контрол ще доведе до увеличението на разходите, които вече няма да са икономически оправдани.

3. Какво оборудване е необходимо за центъра за контрол на трафика?

Нищо по различно от обикновен компютър с интернет връзка.

4. Как се показва информацията за местоположението на колата ми на компютъра?

Информацията от инсталираното в колата GPS устройство отива през GSM мрежата на някой от мобилните оператори в сървъра на телекомуникационната компания Електронинвест и оттам през Интернет постъпва на компютъра Ви, където сте инсталирали клиентския софтуер и карти.

5. Колко време отнема инсталирането и оборудването на автомобил?

Обикновено, два монтажника може да оборудват до 15-20 коли на ден, ако е без сензор за контрол на гориво и до два-три автомобила с гориво. Повечето от времето отива за калибриране на сензора за гориво. Това е много взискателен процес - от това зависи до голяма степен от точността на контрола. Калибрирането е желателно да се направи индивидуално, дори и при две еднакви машини. Ако машините са много подобни и са на едно място, ние можем да оборудваме до 5 коли на ден с гориво контрол. Клиентът трябва да осигури подходящи условия за качественото изпълнение на монтажните работи от компанията, а именно:

- В студения сезон, гаражно помещение, осветено с равен под. За да се облекчи инсталирнето на сензор за нивото на горивото е добре да има мрежово захранване 220V.

- В топлия сезон, гаражно помещение или обикновен навес, осветено, с равен под. За да се облекчи инсталирнето на сензор за нивото на горивото е добре да има мрежово захранване 220V.

При инсталиране на датчици за ниво на горивото, клиентът трябва да осигури доставка на гориво в размер, равен на общия обем на резервоарите и празен резервоар за източване на гориво. Калибрирането е поредица от вливания на малки порции (5 ... 10 литра, в зависимост от обема на резервоара) на гориво в празния резервоар. Процесът отнема до няколко часа (в зависимост от конфигурацията на резервоара) и да се ускори е невъзможно, тъй като засяга точността на контрол на гориво за години напред. В някои случаи за инсталирането на сензор за гориво,трябва да бъде свален резервоара за гориво. Това е необходимо, ако разстоянието между горната повърхност на резервоара за гориво и каросерията е твърде малко и не позволява монтаж. В такива случаи, демонтажът и монтажът на резервоара се заплаща допълнително!

6. Навсякъде ли работи системата?

GPS-система за наблюдение СЛЕДА състои от две основни подсистеми: GPS приемник и GSM модем.

GPS системата работи навсякъде на открито. Разбира се, в тунел или подземен паркинг тя няма да работи. GSM мрежите в момента покриват практически цялата територия на държавата. Ако превозното средство в рамките на определен период от време не е в обсега на клетките на GSM оператора, то данните не се губят. GPS уредите монтирани в превозните средства продължават да определят мястото, скоростта, позицията и нивото на горивото и да записва данни във вътрешната памет! Количеството на записи в паметта, в зависимост от модела на GPS устройството и вида на данните е около 80 000 ... 100 000 записи.Това е за около 30 дена запис. След това, ако автомобилът поне за кратко влезе в зоната на клетките на GSM мрежата, то Вашите данни ще бъдат незабавно предадени на сървъра и оттам на диспечера. По този начин, данните могат да дойдат със забавяне (по обективни причини), но няма да се загуби никаква информация!

7. Възможно ли е да се саботират данните или системата за наблюдение СЛЕДА?

На системата може да се опита да се противодейства, но данните не могат да се изкривят или загубят. Всички данни за местоположението, скоростта, времето и други, GPS-системата СЛЕДА получава от много достоверен източник - система за глобално позициониране, което се използва от милиони граждани и организации по целия свят. Разбира се, опити да се противодейства на системата е имало и ще има. Но трябва да се знае: всички опити за въздействия или неутрализиране от страна на водача на GPS устройствата са обречени на неуспех. Така например, водачът иска да направи „черен курс" и прави в този момент опит да се неутрализира система (да изключи антената или захранването на устройството ).Но това вмешателство се вижда незабавно в диспечерския център - колата изчезва или излиза алармен сигнал. Освен това при справка за даден период от време може да се види всичко, което се е случвало с автомобила, включително и такива опити за противодействие.

8. Имам лиценз за превоз на пътници. Маршутките са няколко и засега водачите си изпълняват плана, но аз искам да знам колко пътници превозват наистина? Опитах се да узная това със свой контрольор, но шофьорите бързо го усещат! Дали системата може да помогне в този проблем?

Да, това може да се реши. Ние използваме сензор за отчитане на пътникопотока, който е свързан с оборудването. Данните от сензора, през GPS устройството постъпват на сървъра и оттам преработени могат да бъдат показани на диаграма или отчет в софтуера СЛЕДА.

9. Нашата техника работи в кариера за инертни материали. Готовата продукция се извозва с камиони до съседни обекти и до жп гарата. Въпреки това има злоупотребата с горивото! Какво да правя?

При открити минни работи, на кариери, за да имаме сигурно наблюдение на горивото трябва да се инсталират разходомери на гориво. Сензорите за ниво на горивото са точни и сравнително евтини, но са неприложими в този случай! Камионите, булдозерите обикновено работят в непрекъснато клатушкане на горивото в резервоарите им! Датчикът за ниво ще има в тази ситуация голяма грешка. Затова при този вид дейност предлагаме разходомери и броячи на моточасове.

10. Трябва да се изготви отчет за движение за дълъг период от време. Колко време ще трябва на софтуерна система за източване на данните за доклада от Вашия сървър?

За такъв доклад (както и всеки друг) скоростта зависи и от Вашия интернет! За съкращаване на времето, нашия сървър предварително е обработил всички необходими данни за доклада всекидневно. Просто изберете едно превозно средство и желания срок, за който Ви трябва доклад — това ще отнеме до 30-40 секунди.

11 Ако по някаква причина данните на компютъра при нашия диспечер не са оцелели - има ли някаква възможност да ги възстановим?

Да, има две възможности.

Първо: ако данните от автомобилите пристигат на наш сървър, а след това се издърпват локално при Вас. При такава загуба, когато връзката със нашия сървър се възстанови - вие можете автоматично да ги получите.

Втори случай - ако данните от автомобилите не са постъпили на сървъра на Електронинвест - например машината не е в обхвата на GSM оператора или не са платени SIM-картите, последните 60000 ... 100000 записа (най-малко 3 седмици) се съхраняват във вградена памет на GPS устройството. Тези данни могат да бъдат получени веднага след като се възстанови връзката с GSM мрежата!

12. Може ли софтуерът Ви да изчислява площта на стопанисваните полета, ако на комбайната или трактора е инсталиран GPS уред?

Да, това може - в зависимост от конкретния тип задачи, ние предлагаме различни GPS устройства. Също така за селското стопанство, ние предлагаме специализираната версия на СЛЕДА-АГРО. Вие ще можете да проследите какво се случва с даден участък /парцел/ - дали е обработен на 100%, за колко време, каква обработка е направена, дали са засегнати и други съседни парцели и т.н. Програмата може да изчислява площта на цялата област или на избран участък. Имаме клиенти с няколкостотин трактори, комбайни, редосеялки, който използват СЛЕДА-АГРО за цялостно контролиране на всички селскостопански операции!

13. Ние имаме такси компания и всички машини са снабдени с таксиметрови апарати. Ако инсталирате GPS система СЛЕДА при нас, може ли да се види дали таксито е свободно или заето?

Може. Машините, които са заети в момента, ще бъдат показани в един цвят, както и тези, който са заети в друг! Освен това, ако шофьорът включи таксиметровия апарат това веднага се отчита при диспечера! За да сте сигурни, че ако се е качил пътник и е включен таксиметровия апарат - ние предлагаме и сензори на седалките! Освен това, ако водачът изключва таксиметровия апарат, диспечерът ще го видя веднага.

14. В нашата компания един от проблемите е превъртване на километража, или с други думи регистрацията на изминатия път. С какво може да помогне Вашата система?

Проблемът е наистина важен. Трябва все пак да отбележим,че километражът ни дава грешка в реалния живот. Ако сравним калибрираното в завода с това при реални условия, промяната на един параметър (марка гуми, налягане, температура, вид на настилката) води до промяна в показанието и по-висока грешка! Освен това, в Интернет се предлагат много различни устройства по качество и цена за манипулиране на киломентража. Експерти в този вид  "услуги" могат да се намерят лесно, както можете свободно да закупите устройство за самостоятелно ползване с подробни указания за употреба.

Какво да направя?

Ако инсталирате GPS-система СЛЕДА, трябва незабавно да реши, че от сега нататък пробегът на автомобилите, ще се отчитат по системата, а не по показанията на километража. Разбира се, това ще предизвика силно недоволство при някои водачи и това не е изненадващо.

Сега ще се опитаме да отговорим на въпроса - кое отчитане на километрите е по -точно по километража или по GPS системата?

Броячът на километрите при автомобилите работи, като се умножи броя на оборотите на колелото с дължината на окръжността. Въпреки това този диаметър не е постоянна величина. Това зависи от много фактори, като например: температурата (горещия въздух се разширява, диаметърът на колелото нараства и обратно), износване на гумите, налягането им, шарката на гумите. И не забравяйте, че тези, незначителни на пръв поглед промени са умножени по стотици хиляди обороти! Допълнителна грешка се добавя от приплъзване на колела, неточна работа на километража (който е проверен и при какви критерии?), различна ъглова скорост на колелото (на пътя по протежение на вътрешната пътека се различава от пътя по външната пътека) и намесата на водачите. Като се има впредвид всичко това, заедно с лекотата за промяна показанието на километража, то отчитане на пробега на основа на километропоказателя в автомобила не може да се счита за точно. Истинската грешка, дори и без "измама" може да достигне до 10%. Отчитането на пътя по данните, който GPS системата дава, няма тези недостатъци! GPS системата трябва да се отбележи има своя грешка до 0.5% при пътуване по на магистрала и до 2% в града. Най-важното е да се отбележи - с GPS системата Вие спирате измамите за изминати километри!

15. Мога ли да тествам GPS системата СЛЕДА, преди да реша дали да я закупя?

Да, можете! Това е редовна наша практика. За теста може да се ползва както WEB-интерфейса на СЛЕДА - www.sledi.me така и PC версията. Възможностите на WEB-интерфейса са много по- скромни от PC софтуера СЛЕДА, но в този случай не е необходимо да се инсталира на компютъра Ви софтуер. Ние ще монтираме на Вашия автомобил GPS-устройство и ще Ви дадем потребителско име и парола за достъп до сайта.

16. Трябва ли да се купуват SIM-карти?

GPS устройството за да предава данни се нуждае от SIM-карта на някои от операторите. Ние Ви осигуряваме всичко необходимо, за да функционира GPS системата Ви! Нужно е само своевременно заплащане на месечната такса от потребителя. За клиенти, които предпочитат да работят със свои карти съществува и такава възможност - въпрос на договаряне.

17. Кое е по-добре: уеб-интерфейс или софтуер за контрол на компютъра ми?

Въпросът може да се каже по друг начин: кое е по-добре за Вашата ситуация?

WEB интерфейсът не изисква инсталация на компютъра Ви софтуер или карти. Вие трябва само да отидете на специална интернет страница - www.sledi.me, като въведете Вашата парола за вход. Въпреки това цялата информация се съхранява на сървъра ни и се обработва там. Всички карти винаги се зареждат от Интернет. Всичко това забавя и води до увеличаване на входящия трафик. Но пък лесно можете да намерите местонахождението на Вашия автопарк, както и генерирането на справки е просто и става лесно от всеки компютър, свързан към Интернет. Ако закупите GPS софтуер СЛЕДА, той заедно с набор от растерни и векторни карти ще бъдат монтирани директно върху един или повече от Вашите компютри. Освен това нашият софтуер позволява да се използва като подложка  Open street карти. Ако се спрете на PC версията, тя има много възможности, електронна пътна книжка, пълно досие на автомобилите и шофьорите или казано по друг начин -цялостна картина на случващото се във Вашата фирма от гледна точка на автопарка! Разбира се може да ползвате и двете версии на софтуера СЛЕДА!

18. Колко е струва системата СЛЕДА GPS и какъв икономически ефект може да се очаква след въвеждането на GPS-контрол на автопарка?

Според нашия опит и обратната връзка с клиентите ни, след внедряване на GPS системата СЛЕДА имаме намаляване на пробега на автомобилите до 10-20% и пълното изключване на "черни курсове". Използването на СЛЕДА води до по-ефективно използване на транспорта, намаляване на разхода на горивото - това може да стигне 30%. Това се случва поради намаляване пробега и премахване на разните измами за манипулиране на изминатите километри, източване и кражба на гориво. Други ползи са трудни за изчисление, но положителното им въздействие ще се почувствате почти веднага: намалява немотивирания престой, подобряване на дисциплината на служителите, повишаване на ефективността на транспорта.

Колкото до цената на GPS системата СЛЕДА, тя зависи от броя на транспортните средства, функциите, които трябва да се реализира и цената за различните модели на GPS устройствата, които ще се ползват. Цената на системата има няколко компоненти - еднократни /цената на софтуера, GPS устройствата и техния монтаж/ и периодични /месечна такса за обслужване/

Разходите за GPS устройства на превозните средства са в диапазона 350-450 лв. на автомобил, без монтаж. Цената на цифровия сензор за нивото на горивото е от порядък 330-350 лв. По- евтино оборудване обикновено се използва в прости системи с WEB-интерфейс, когато е приоритет оперативния контрол на местоположението на превозните средства. По-скъпа апартура се ползва в системи с разширени възможности и голям брой сензори и справки. Монтажът на компонентите на GPS системата са от порядъка на 35 -50 лв.Цените са ориентировъчни и са без ДДС!

Системният софтуер СЛЕДА следи движението на превозни средства в реално време, изминати километри, разхода на гориво, посещение на контролни зони, електронна пътна книжка и включва широк спектър от справки, десетки векторни карти на България и Европа. Възможностите на системата СЛЕДА може да се надградят постепенно, като се започне с едно просто наблюдение и допълването до многофункционална система за мониторинг и оптимизация, в съчетание с ERP системата на предприятието. Цената зависи от конкретия набор функции, като съществува и безплатна базова функционалност.

Месечна такса за поддръжка е 15-20лв без ДДС на месец на превозно средство за автомобили който не са в роуминг. Тя включва трансфер на данни през GPRS до нашия сървър 24/7, възможност да се променят някой от настройките на системата, мониторинг и техническа поддръжка от специалисти от сервизния център и безплатно консултиране. При международен транспорт, месечната такса за цяла Европа без ограничение е 49лв без ДДС!

19. Мога ли да използвам вашата GPS система за контрол като охранителна?

В известен смисъл -да! Някой от нашите GPS устройства имат такива охранителни функции и позволяват при задействане на алармата, собственикът на автомбила или диспечерът на фирмата да получи мигновено SMS съобщение с връзка към картата. Така веднага се знае местоположението на отраднатия автомобил, като съществува възможност за изпращане на обратен SMS, който да блокира например притока на гориво до двигателя на автомобила и да го спре!

- А ако колата Ви е открадната от опитни крадци?

Ако автомобилът Ви се краде от група от професионални крадци, алармата, която имате най- вероятно няма да помогне. Професионалните крадци при кражба използват обикновено смутител - компактно устройство, което надеждно заглушава сигнала на GPS системата и клетъчна комуникация на разстояние от няколко метра. В радиусът на действие на такова устройство, GPS в превозното средство не може да определи позицията си, не могат да се предаде на диспечера или собственика аламеното събитие. Сигнал за спиране на двигателя също няма да мине. Нашите устройства имат уникална функция - вграденият GSM модем в GP5 непрекъснато обхожда честотния обхват и ако открие наличие' на смущаваш сигнал до той може да подаде сигнал! При желание на собственика на автомобила дози сигнал може да бъде повод за задействане на алармата на автомобила и блокировката на двигателя. Това в повечето случай ще предпази колата от кражба. Разбира се 100% защита няма, но наличието на GPS система СЛЕДА е един плюс за опазване на Вашата собственост.

20. Четох много за системата GPS. Но никой не казва точно какви са спътниците, на каква надморска височина летят и т.н.?

Космическия сегмент на GPS се състои от 24 спътника, кръжащи около Земята по кръгови орбити на височина около 20000 км. Всеки спътник прави две пълни обиколки на Земята за по- малко от 24 часа, като те се движат със скорости от около 11000 km/h. Захранването на GPS спътниците става от слънчеви панели, които генерират мощност от 800 вата на борда. Като трябва да се отбележи и наличието на резервни батерии. Всеки спътник има малки ракетни двигатели, предназначени за коригиране на орбиталната траектория. Максималният брой на едновременно работещи сателити в системата NAVSTAR, е ограничени до 37. В момента в орбита има 32 спътника, 24 основни и 8 резервни в случай на аварии. Ето още няколко интересни факти, свързани с GPS системата:

  • Първият спътник е започнал да работи през 1978 г.
  • Необходимият брой на спътници е достигнат - 24 броя - през 1994 г.
  • Средният живот на всеки GPS спътник е около 10 години. В тази връзка, в зависимост от случая, на мястото на стари спътници се сменят  с нови.
  • Теглото на GPS спътника е 840 кг, а ширината му - 5,33 м, с разположени слънчевите панели.

Мощността на предавателя е до 50W.

21. Мога ли да контролират движението на контейнерите по море, а след това с влак или кола?

image003

Контейнеровоз

 

Този въпрос ми е задаван вече няколко пъти вече. Нека погледнем на снимката. Къде е контейнера? В най-горния ред? Или по средата, заобиколен от всички страни на много слоеве от метал? Знаете ли, че GPS сигналът може да бъде спрян от обикновено фолио от шоколад? В края на краищата, той е на 20000 km от антената на GPS приемника. А мощността на спътниковия предавател е до 50 вата! Например, мощността на предавателите на FM станциите, които звучат в колата Ви - излъчват с мощност от няколко киловата! По този начин може да се каже с почти абсолютна сигурност, че GPS-приемник, заобиколен от всички страни с метални контейнери не може да приеме сигнал от спътниците, за да определи координатите си . Но това не е всичко. Данните от GPS приемника трябва да се прехвърлят чрез GPRS комуникация до сървъра на диспечерския център. A GPRS е част от GSM технологията, т.е. работи само когато има покритие на мобилените телефони. Така че с GSM комуникационните технологии, има ограничения, свързани с скоростта на преминаване на електромагнитните вълни - на максималното разстояние на абоната от базовата станция не може да бъде повече от 35 -40км. Уви, необятността на океаните и моретата е повече от 40 мили ... и тогава навътре в морето ще има единствено спътникови комуникации. А тя рядко се ползва при GPS-контрола поради високата си цена - на устройството и на самата комуникация. Предаване на информация за движение на мобилния обект през спътникова комуникация разбира се ще работи навсякъде - на суша или по море, но това е оправдано, само ако точките бъдат изпращани много рядко, например, на 100-200 км. И ако в открито море това е допустима точност, след това по суша - не е така. При пристигането на контейнери в пристанището никой няма да се съобрази, че твоят контейнер има GPS устройство и да го сложи най-отгоре!

И така, няма какво да обсъждаме и другите технически проблеми (какво собствено захранване трябва да има, конструкция на кутията и нейното опазване) - няма никакъв смисъл. Въпреки това с парите на клиента, както се казва, всеки каприз може да се реши ... В заключение, при превоз на контейнери с железопътен и автомобилен транспорт GPS устройствата ще работят

22. В нашата компания всички автомобили са с CAN-шина. Може ли да използвате този интерфейс за контрол на горивото, като избегнете пробиването на резервоара?

Да можем. Но информацията за разхода на гориво отива в CAN-шината от редовия сензор на гориво. Това означава, че тази информация няма да бъде по-точна, отколкото на самия сензор. Вижте раздела "Контрол на гориво" - има много примери - и всички ще разберат. Независимо от това, от CAN шината може да се свали още допълнителна информация - за моментен разход на гориво, общо изразходвано гориво, изминати километри, темперература на двигателя и др.

23. Чувал съм, че е много трудно да се контролира нивото на гориво в малки резервоари. Вярно ли е?

За да бъдем точни, проблемът е не в малък резервоар, а в това, че е плитък. Ние използваме капацитивни сензори с висока точност за нивото на гориво и за да може да работи нормално, дълбочината на резервоари трябва да е поне 25 см.